Kunde:

Grundfos

Case:

Backbone

Opgave type:

  • Intern kommunikation
  • Visuel indentitet
  • Idé og konceptudvikling

Opgaven:

Grundfos har konstant fokus på at opdatere deres medarbejdere med viden. Grundfos’ eget akademi, Grundfos Academy, udvikler læring til Grundfos’ medarbejdere på globalt plan og kontaktede os med det formål at udvikle en visuel identitet og en værktøjskasse med grafiske elementer til læringsmaterialet ”Salesman’s Backbone”. Backbone læringsmaterialet er rygradsviden for sælgere i Grundfos, og opgaven bestod i at skabe en grafisk platform til Grundfos Academy, så de selv kunne opbygge deres online læringsplatform internt.

 

Løsningen:

For at kompliceret viden om Grundfos’ pumper er nemt at afkode, valgte vi at udvikle et koncept, som bygger på en illustreret ren stil. Læringsmaterialet er opbygget med udgangspunkt i en hjælpende mentor, som i læringsforløbet giver vejledning og gode råd. Derudover indeholder de grafiske elementer et persongalleri med bl.a. en installatør og sælgere samt letaflæselige ikoner til emnerne, som medarbejderen skal igennem i læringsforløbet.

 

Resultatet:

Resultatet blev en grafisk identitet samt en værktøjskasse med grafiske elementer i en enkel og ren stil, der gør undervisningen i den basale viden for sælgerne i Grundfos inspirerende og letafkodeligt.

Per Freundlich Andersen
Kontakt:
Per Freundlich Andersen
Account Director / Partner
Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
slide 1
slide 2
slide 3
slide 4
slide 5
slide 6
biler ani
slide 7
slide 8
slide 9
slide 10
slide 11
slide 12
slide 13
slide 14
slide 15
slide 16
slide 17
slide 18
slide 19
slide 20
slide 21
slide 22
slide 23
slide 24
slide 25
slide 26
slide 27
slide 28
slide 29
slide 30
slide 31
slide 32
slide 33