Kunde:

Good

Case:

Visuel identitet

Opgave type:

  • Branding
  • Visuel identitet
  • Logodesign
  • Idé- & konceptudvikling

Opgaven:

Da herretøjsbutikken Nørgaard Clothes & Footwear i Viborg besluttede at flytte i nye og større lokaler i november 2013 ønskede man samtidigt at skifte navn. Ambitionen var at skabe et navn og et logo, som skulle udgøre et stærkt brand, med potentiale til på sigt at kunne blive en butikskæde.

 

Løsningen:

Butikken kom til at hedde Good og ud fra det udviklede vi et koncept, som byggede på en retro og old school stil. Den gode handel, den gode rådgivning og den gode stil blev udgangspunktet for en figur, som vi udnævnte til Mr. Goodman. Denne lille skitserede figur blev til et let genkendeligt ikon med udgangspunkt i ordet Good. Mr. Goodman funktion var at formidle budskaber som: GOOD SERVICE, GOOD STYLE, GOOD FRIENDS , GOOD ADVICE GOOD MANNERS etc.  

Hele butikken kom til at udstråle den gode retro stil med mande-hyggekroge med lænestole, retro-plakater og hang-tags i retro farver.

 

Resultatet:

Det hele resulterede i en helt anderledes og meget personlig butik, som ikke ligner mange af de kædebutikker, som ellers præger bybilledet.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Per Freundlich Andersen
Kontakt:
Per Freundlich Andersen
Account Director / Partner
Vinduesdekoration hos GOOD i Viborg, med udskårne træ bogstaver på indersiden af ruden.
.
Det retroinspirede logo til GOOD i Viborg.
. (1)
Oversigt over typografien vi brugte til GOOD's identitet
. (2)
Farvesammensætningen i identiteten for GOOD i Viborg.
. (3)
Grafisk illustastration af sammenhængen mellem navnet GOOD og karakteren Goodman
. (4)
Brugen af typografi, farver og grafik i på GOOD's prisskilte og dekoration
. (5)
Illutration af vægdekorationen bag disken i GOOD Viborg.
. (6)
Skiltet med logo udenfor GOOD i Viborg
Dekorationen af GOOD i Viborg med gode grafiske detaljer
. (7)
Den grafiske identitet hos GOOD i Viborg, på Hantags og poser
. (8)
Lille og mere enkel version af GOOD's logo