Kunde:

Grundfos

Case:

Intern Kommunikation

Opgave type:

  • Idé- & konceptudvikling
  • Brochurer & magasiner
  • Kampagner

Opgaven:

Grundfos Group Sales havde brug for et internt værktøj, som kunne informere og inspirere Grundfos salgsfolk på globalt plan til selv at skabe effektfulde og udbytterige email marketing kampagner. Målet var et værktøj, som på overordnet plan kunne vejlede og guide brugerne i de systemer som Grundfos anvender globalt og samtidig give helt lavpraktiske råd og vejledning i at planlægge og udføre effektfulde kampagner.

 

Løsningen:

Løsningen er blevet en komplet email marketing håndbog, der på en let tilgængelig måde guider brugeren igennem email marketing generelt, best practices hos Grundfos samt de systemer Grundfos anvender. Håndbogen er udviklet som et robust arbejdsredskab med let og overskuelig navigation, sektioner til planlægning og skitsering samt sider til noter og idéer. Visuelt har håndbogen fået et klassisk notesbogs-udtryk med kraftigt ubestrøget papir, integreret bogmærke samt elegant elastik. 

 

Resultatet:

Håndbogen er blevet taget godt imod i hele organisationen og opfylder de ambitioner og mål der var udtænkt med værktøjet – nemlig at inspirere og motivere folk til, i højere grad, at anvende email marketing i salgsarbejdet og skabe effektfulde og udbytterige salgskampagner. Håndbogen er senere blevet fulgt op af en case-folder, hvor en række af de kampagner og resultater der er blevet skabt verden over, er blevet samlet til yderligere inspiration og motivation.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Bog
Tekst
Cases
Closeups