Kunde:

ITW BYG

Case:

Corporate Branding

Opgave type:

  • Branding
  • Visuel identitet
  • Brochurer & magasiner

Opgaven:

Won Won fik til opgave at lave en fornyet corporate branding af ITW BYG samt udvikle virksomhedens salgs- og servicekoncept og payoff. Samtidig skulle den nye identitet anvendes i relevante kommunikationselementer, som skulle præsenteres på byggerimessen - Byggeri ’14. En spændende og udfordrende strategisk og kreativ opgave.

 

Løsingen:

I udviklingen af den nye corporate kommunikation havde vi  først og fremmest fokus på at kommunikere, hvem ITW BYG er og hvad ITW BYG leverer for derved at skabe en større synlighed i markedet. Denne proces igangsatte vi med en to-dages workshop med nøglemedarbejdere hos ITW BYG. Virksomheden har et godt fundament og afsæt i stærke brands, kompetent faglig rådgivning, fleksible købs- og leveringskoncepter og stærke servicekoncepter - men historien er ikke tidligere blevet fortalt tydeligt overfor de forskellige slutkunder, fx entreprenørerne.

Udover at kigge på selve ITW BYG kiggede vi også på rækken af services og ophøjede flere af disse til grundpiller i en fornyet brandstruktur. Der blev udviklet individuelle ikoner for fire forretningsmæssige ben.

 

Resultatet:

Den nye brandstuktur og identitet med justering af overordnet logo og udvikling af ikoner blev eksekveret på lang række elementer - alt fra en profilbrochure, en stor messestand, en identitetsskabende animationsfilm, omslagsmappe, løsblade og annoncer mv. Det har givet ITW BYG en ny og mere synlig position i markedet.

 

Facts:

ITW - Illinois Tool Works Inc. har hovedkvarter i Chicago. På verdensplan omsatte ITW i 2009 for 85 mia kr. Ejer 825 driftsenheder i 52 lande og har ca. 60.000 ansatte.  ITW Construction Products ApS i Middelfart beskæftiger ca. 300 medarbejdere og er en ledende producent af befæstelse med søm og skruer som hovedprodukter. ITW BYG har med kvalitetsbrands som NKT Fasteners, Paslode, Spit og Heller markedets bredeste sortiment af værktøjer, skruer, søm og en række andre fastgørelsesprodukter til professionelle håndværker. Produkter som bl.a. sælges i over 500 danske byggemarkeder.

Helle Pagh
Kontakt:
Helle Pagh
Senior Account Planner
Ikoner
Materiale
Illustration
Produktbillede
Overblik
Detaljer
Overblik 2