Kunde:

Kvik

Case:

Kataloger

Opgave type:

  • Visuel Identitet
  • Branding
  • Idé- og konceptudvikling

Opgaven:

Hos Kvik er det fortællingen om det fede køkken og dansk design for alle, der i snart 25 år har været i centrum i mere end 140 butikker i Europa og Asien. Kvik kontaktede Won Won med det formål at lave en designmæssig opgradering af deres vigtige salgsredskab: Køkkenkataloget, som kunden kan få i alle Kviks butikker. 

Kvik ønskede ligeledes at positionere produktområderne bad og garderobe. Dette skete blandt andet ved at opdele ét hovedkatalog i tre separate kataloger. Opgaven var derfor også at skabe tre særskilte fortællinger om Kviks køkken, bad og garderobe, men samtidig bundet sammen af én samlet brandfortælling.

 

Løsningen:

Med fokus på Kviks kærlighed for rene linjer og dansk design skabte vi en ny designprofil til katalogerne, der harmonerer med produkternes enkelhed og med plads til stærke og lækre produktbilleder. Løsningen blev yderligere en konceptualisering og visualisering af Kviks centrale produkt- og servicekoncepter, der resulterede i både illustrationer og et fotobrief. En disponering af katalogerne skabte en klar brandfortælling af de tre særskilte områder samt et stærkt samlet udtryk og profilering af Kvik.

 

Foto:

wichmann+bendtsen photography
Merrild Photography
Cadesign form A/S

Helle Pagh
Kontakt:
Helle Pagh
Senior Account Planner
Emil Krone Gammelgaard
Kontakt:
Emil Krone Gammelgaard
Creative Director / Partner
Kvik 01
Kvik 02
Kvik 03
Kvik 04
Kvik 05
Kvik 06
Kvik 07