Kunde:

ITW BYG

Case:

Kampagne

Opgave type:

  • Idé & konceptudvikling
  • Branding
  • Identitet

Opgaven

Gasdrevne skudværktøjer giver håndværkeren mange fordele – bl.a. sparer man både tid og energi, da der ikke skal rigges kompressorer og slanger til, ligesom værktøjet både ergonomisk og sikkerhedsmæssigt er bedre at arbejde med. Det var blandt andet disse budskaber, som skulle være omdrejningspunkt i en kampagne for Paslode gasdrevne skudværktøjer. Samtidig var den gasdrevne markedsleder på markedet med en banebrydende højteknologisk opdatering og udvidelse af deres gas-serie. Disse budskaber skulle omsættes til at opmærksomhedsskabende kampagne i 500 danske byggemarkeder, hvor værktøjerne sælges.  Gasdrevne skudværktøjer – og Paslode specifikt – skulle placeres i håndværkerens bevidsthed.

 

Løsningen 

Formålet med kampagnen var, at skabe opmærksomhed om gas-kategorien inden for skudværktøj og ikke mindst gøre opmærksom på den nye og innovative funktionalitet i den nye generation af Paslode værktøjer. Gennem et kampagne payoff som hed ”Gi’ den fuld gas”, blev der sat fokus på gaskategorien overordnet set og på Paslode i særdeleshed. Det tema blev gennemgående på alt materiale fra annoncer i fagblade, hyldesvirpere og POS materialer, handouts og kampagnestickers på sømæsker i  byggemarkederne. Udover det fysiske materiale blev der også udviklet supplerende aktiviteter i forbindelse med kampagnen fx en fordelagtig finansieringsmodel og en testkampagne, hvor håndværkeren kunne låne værtkøjet gratis i en uge.

 

Resultat

Paslode kampagnen gav Paslodes gasværktøjer en markant øget synlighed i byggemarkederne. Samtidig gav både salgsmaterialer og kampagneaktiviteterne byggemarkedets konsulenter konkrete materialer og sales point at arbejde med ift. målgruppen.

 

Paslode

Paslode har udviklet og produceret gasdrevne skudværktøjer i 25 år – og er blandt håndværkere kendt som det originale og ultimative gasdrevne skudværktøj. Paslode brandet er ejet at ITW BYG koncernen i Middelfart.

Helle Pagh
Kontakt:
Helle Pagh
Senior Account Planner
Grafik
Butik
Billedstil
Annonce
Skilt