Kunde:

Secret Kitchen

Case:

Emballage

Opgave type:

  • Branding
  • Visuel identitet
  • Emballage

Opgaven:

Vi har i flere omgange fået til at opgave at designe emballage-serier til Secret Kitchens private labels. Fra Rustikki snacks, Rustikki sticks, en dressingserie i otte varianter, chokolade spreads i seks varianter til müslibar-etiketter.

 

Løsningen:

I samarbejdet med Secret Kitchen har vi formået at afkode den særlige stil og ånd, som Secret Kitchen ønsker produkterne skal udstråle. De skal skille sig ud fra konkurrenterne på hylderne, og derfor har vi arbejdet med markante typografier og modige farvevalg – naturligvis med hensyntagen til den begrænsede plads og krav til stregkoder, deklarationer og sprog. Et modigt valg var fx at trykke alle etiketterne til en dressing-serie i metallic patone-farver.

 

Resultatet:

At Secret Kitchens emballage faldt i forbrugerens smag kunne læses i salgstallene umiddelbart efter lanceringen. Med Rustikki snacks steg salgstallet til indeks 250, og kort tid efter produktets lancering i den nye emballage, blev den genoptrykt i 70.000 eksemplarer, ligesom der blev åbnet for eksport til Sverige og Norge. Desuden blev etiketterne til Secret Fruit cake omtalt i det svenske designmagasin Cap & Design i en artikelserie om de hotteste designtrends i Norden.

 

Facts:

Kirsten Nissen startede Secret Kitchen i 2004 med det formål at præsentere danskerne for nye spændende madvarer, som endnu ikke fandtes på det danske marked. Secret Kitchen har et bredt sortiment af diverse delikatesse produkter fra ind- og udland.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Emil Krone Gammelgaard
Kontakt:
Emil Krone Gammelgaard
Creative Director / Partner
Overblik
Flasker
Kasser 1
Kasser 2