Kunde:

Tøjeksperten

Case:

Visuel identitet

Opgave type:

  • Visuel identitet
  • Brochurer & magasiner
  • Branding

Opgaven:

I en bureaukonkurrence tilbage i 2012 blev Won Won udvalgt til at hjælpe Tøjeksperten med at opdatere kædens image. Et imageløft, som skulle sikre, at kæden fremstod som relevant og attraktiv modebutik for mænd fra 25 år og opefter.  

 

Løsningen:

Når det handler om mode, er det i høj grad det visuelle, der er i højsædet. En central opgave blev derfor at redefinere Tøjekspertens visuelle identitet. Det nye design blev udviklet med det klare mål for øje, at det skulle udstråle en højere grad af fashion – uden at gå på kompromis med et salgsfokuseret budskab.

Den nye visuelle stil er blevet implementeret på tværs af diverse medier - fra detailaviser, der bliver husstandsomdelt i over 1 million eksemplarer, profilkataloger, indstik i Børsens magasin ”Pleasure”, annoncematerialer, butiksudsmykning og på kædens digitale platforme.

 

Resultatet:

Det har været en visuel rejse at arbejde med Tøjeksperten, hvor stilen og looket hele tiden udvikler sig.

”Vi er hos Tøjeksperten rigtig glade for den visuelle stil, som Won Won har skabt. Den signalerer god smag og passer perfekt til vores strategi om kædens fremtid. Der har været stor accept hos forhandlerne og salgstallene viser, at forbrugerne også har taget godt imod det nye look.” 

Brian Børsting
Marketingchef, Tøjeksperten

 

Facts:

Tøjeksperten blev startet i 1968 som en frivillig kæde og er i dag Danmarks største kæde af herretøjsforhandlere med over 100 butikker repræsenteret i hele landet.

 

Se mere på toejeksperten.dk

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
nye kataloger
opslag TE
opslag2
closeup1
closeup3
klub
3 for 2
3 for 2-2
click and collect