Kunde:

TVIS Køkkener

Case:

Branding

Opgave type:

  • Branding
  • Visuel Identitet
  • Brochurer & magasiner
  • Bogdesign

Opgaven:

I et stærkt konkurrencepræget køkkenmarked havde den jyske køkkenproducent Tvis Køkkener behov for at børste et lidt støvet image af sig og kommunikere deres DNA og historie i en mere klar og opdateret profil. Denne spændende opgave landede hos Won Won. Konkret skulle vi skabe et strategisk og kreativt oplæg til en fornyelse af brand identiteten, blandt andet eksekveret i et oplæg til et nyt hovedkatalog for Tvis. En proces, som siden skulle følges op af en mere brandopbyggende kommunikation, flere aktiviteter og en stærkere branding i butikkerne.

 

Løsningen:

Vi ønskede med den nye brandplatform til Tvis at skabe en både visuelt og indholdsmæssigt fortælling om, at Tvis skiller sig ud fra det store antal danske leverandører af mellemklassekøkkener. Som noget unikt produceres hver enkelt køkken på deres egen køkkenfabrik i Tvis  - oven i købet af ægte køkkenfagfolk. Så faktisk er Tvis i materialer og forarbejdning lige i hælene på luksus-køkkenerne og har mange af de samme kvaliteter, som køkkener, der koster mindst det dobbelte. Denne tankegang blev kogt ned til et budskab med udgangspunkt i formuleringen: ”Prisen er faktisk det eneste gennemsnitlige ved et Tvis køkken”. Denne troværdige, underspillede og teasende sætning blev anvendt som gennemgående overskrift på katalog, annoncer og andre kommunikationselementer og udgør hele Tvis’ DNA.                  

 

Resultatet:

Tvis’ nye katalog, som blev lanceret i slutningen af 2013 med et nyt og markant grafisk løft. Vi gjorde en dyd ud af at fremhæve Tvis’ DNA - ti facts som gør Tvis køkkenet til et ekstraordinært køkken - med autentiske billeder fra Tvis fabrikken, hvor man kan se, at det er ægte køkkenfolk, der producerer det enkelte køkken. Desuden indeholdt kataloget en lang række reportager, fortællinger om rigtige køkkener og om de personer, der har købt et Tvis Køkken til deres eget hjem. Det var med til at give en stor troværdighed og personlighed omkring det enkelte køkken, frem for anvendelse af af udstillingskøkkener eller 3d renderinger. Kataloget blev taget rigtig godt imod hos både forbrugere og forhandlere. Efterfølgende er der blevet lavet en annonceserie til bolig- og livsstilsmagasiner og lokalannoncer i forbindelse med åbent hus arrangementer.

 

Facts:

Tvis Køkkener er 100% dansk ejet med kapitalfonden Axcel, som hovedaktionær.
Tvis Køkkener produceres på fabrikkerne i Tvis ved Holstebro. I 1952 startede daværende tømrer og snedkermester Poul Frandsen med at fremstille elementer til køkkenskabe, som hurtigt blev til egentlig køkkenproduktion.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Helle Pagh
Kontakt:
Helle Pagh
Senior Account Planner
Redesignet katalog for TVIS Køkkener, med grafiske detaljer og autentiske billeder
Infographic der viser købsforløbet hos TVIS Køkkener
Overblik over flere opslag med grafiske elementer i kataloget for TVIS Køkkener
Opslag med billede der illustrerer håndværket, og typografisk opsætning af 10 facts om TVIS Køkkener
En både typografisk og redaktionelt flot overskrift i kataloget for TVIS Køkkener
Minimalistist skihytte i Norge, med køkken fra TVIS
Opslag i kataloget for TVIS Køkkener, som fremhæver de grafiske detaljer og papirets struktur
Opslag med et lækkert designet køkken i TVIS' katalog