Kunde:

Aalborg Universitet

Case:

Rekrutteringskampagne

Opgave type:

  • Idé- og konceptudvikling
  • Kampagne

Aalborg Universitet er et universitet med et særligt fokus på ”Problembaseret Læring”. De studerende på bachelor- såvel som kandidatuddannelserne bruger en stor del af deres studietid på at løse autentiske udfordringer i projektgrupper og typisk i et tæt samarbejde med virksomheder, organisationer og foreninger. Det betyder, at studieprojekterne meget ofte ender med at gøre en mærkbar forskel for en masse mennesker i den virkelige verden - uden for universitetets vægge.

I foråret 2017 kunne vi stolt skrive Aalborg Universitet på vores kundeliste efter en bureaukonkurrence. Første opgave var at udvikle en kommunikation, der kunne trække nye studerende til AAU’s campusser i Aalborg, Esbjerg og København. Det blev startskuddet til vores udarbejdelse og udfoldelse af rekrutteringskonceptet ”Make it Real”. Et rekrutteringskoncept, der tager afsæt i AAU’s særlige fokus på ”Problembaseret Læring”.

Med denne særlige læringsfilosofi som omdrejningspunkt for rekrutteringskonceptet skabte vi en ny grundfortælling og kreativ krog under temaet ”Make it Real”. Med over 20.000 studerende fordelt på de tre campusser udvalgte vi fem inspirerende historier fra de fem fakulteter om nuværende og tidligere studerendes succeser. Fælles for dem alle er, at det er fantastiske historier om AAU-studerende, der gør deres studieprojekter til virkelighed, og derved skaber positiv forandring for verden omkring dem. Den nye rekrutteringskampagne kørte som outdoor i de tre studiebyer samt digitalt op til kvote 1. ansøgningsfristen på de videregående uddannelser.

Efter det første kampagnerul i sommeren 2017 gennemførte AAU Kommunikation en landsdækkende analyse, der viste, at 81 % af målgruppen havde taget godt eller særdeles godt imod det nye koncept. 

Jeg er enormt ambitiøs omkring det udtryk, som vi nu er nået frem til. Jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet og være en del af, hvordan det vil styrke AAU’s rekruttering og brand på længere sigt. Et dybt anerkendende nik skal rettes mod vores nye reklamebureau Won Won og til alle de AAU-kolleger, der gennem det sidste halve år har bidraget til, at vi nu står med en ny og ikke mindst stærk ramme for vores kommende rekrutteringsaktiviteter”, Martin Bylund Larsen, Digital Indholdspecialist, AAU Kommunikation. 

Se mere på: www.aau.dk/makeitreal 

Signe Hummeluhr Dammeyer
Kontakt:
Signe Hummeluhr Dammeyer
Account Planner
Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
aau_1
aau_2
aau_3
aau_4
aau_5
aau_6
aau_7
aau_8
aau_9
aau_10

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte