Kunde:

KMD

Case:

Direct marketing

Opgave type:

  • Idé- og konceptudvikling
  • Kampagne
  • Visuel identitet
  • Fotos og film
  • Tryksag

KMD er frontløber inden for teknologibranchen. KMD går forrest i forhold til at transformere løsninger og forretningsmodeller for at biddrage til et mere innovativt og digitalt offentligt Danmark. Med gode digitale kundeoplevelser.

Lige inde årsskiftet i 2011 tabte KMD Digitaliseringsstyrelsens udbud om at levere digital post og fjernprintløsninger til alle landets kommuner. KMD bad os om hjælp til at udvikle en strategi og en kampagne for at fastholde KMD’s markedsandel – til trods for det tabte udbud. 

Vi så et par åbninger, der blev en væsentlig del af vores strategi og kampagne. For det første var det produkt, der vandt udbuddet endnu ikke færdigudviklet, og der ville gå endnu fire til seks måneder før, at det var klar. For det andet var det ikke et krav, at kommunerne skulle købe det produkt, der havde vundet udbuddet. 

I perioden, hvor konkurrenten endnu ikke havde et konkret produkt at tilbyde, etablerede vi et taskforce team, der var uddannet til at undervise i KMD’s produkt Doc2mail. For at øge anvendelsen af og præferencen for Doc2mail. Teamet blev introduceret til kunderne gennem en række Direct Mails. Med tilbud om gratis undervisning til at komme godt i gang med Doc2mail. 
Understøttet af en række materialer, der i et enkelt design og på letforståelig vis informerer medarbejderne om, hvordan de ved at bruge Doc2mail kan være med til at give kommunerne store besparelser. Med en lille manual som brugsvejledning. Kompletteretaf en enkel og informerende animationsfilm. Mens hyldesvipere flyttede ind i kommunernes printerrum. Kampagnen oversteg selv de vildeste målsætninger hos KMD:

  • Brugen af Doc2mail hos de eksisterende kunder steg med over 60%.

  • Doc2mail teamet afholdte inspirationsmøder med 46,3% af målgruppen.

  • Det lykkedes at øge markedsandelen fra 41% til 79%. En stigning på hele 92,6%.

  • Kampagnen blev nomineret til årets bedste Direct Mail kampagne til Post Danmarks Direct Marketingdag 2013 i kategorien business to business

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Overblik
Direct mail
Brochure
Printer
Won Won har delt et produktark med dig.

Vil du vide mere om Direct mail?

Hent produktarket om Direct mail, og få det fulde overblik over:

· Hvad du får
· Hvordan vi gør
· Hvor lang tid det tager

Hent produktark

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte