Kunde:

KMD

Case:

Idé- og konceptudvikling

Opgave type:

  • Idé- og konceptudvikling
  • Visuel identitet
  • Film & animation
  • Messekoncept
  • Brochurer

Opgaven:

KMD har gennem de seneste år arbejdet intensivt med at sætte digitalisering af velfærdsydelser på dagsordenen, og blandt andet er der blevet udviklet en digital læringsplatform til folkeskoleområdet. På Velfærdens Innovationsdag i 2012 præsenterede KMD den nye digitale læringsplatform på en messestand.

Won Won fik til opgave at udvikle et navn til produktet, at introducere og skabe kendskab til produktet og via forskellige messematerialer øge kendskab til KMD som aktør inden for velfærdsteknologi og innovation.

 

Løsningen:

KMDs messestand blev udformet som et klasseværelse. Ved at præsentere det nye produkt i de omgivelser, hvor det skal anvendes i hverdagen, blev

det nærværende for målgruppen og samtidig skilte standen sig markant ud fra resten af messestandene og tiltrak sig målgruppens opmærksomhed. Udover at indrette messestanden med de ting, der normalt er i et klasselokale blev der lavet et vindue, hvor der kørte en film med børn i en skolegård.  Børnene kom med jævne med et skilt i hånden med budskaber om produktet. Derudover blev der lavet roll-ups med udsagn og fotos af rigtige lærere, som havde testet produktet. Samtidig deltog lærerne på messen og var gode ambassadører for produktet. Endelig blev dagens program designet som iPads, der var den platform som læringsværktøjet skulle bruges på. Det gennemgåede grafiske element var et grønt tavleunivers og skriften en hvid tavleskrift. Endelig blev der lavet en produktbrochure, som forklarede dybere om de enkelte egenskaber og fordele ved produktet. Produktet kom til at hedde KMD Education.

 

Resultatet:

Det blev et helstøbt produkt, som skilte sig ud på messen og havde mange besøgende. Det viste sig at være en rigtig god ide at have lærere med på messen, som kendte produktet. Det etablerede både troværdighed omkring produkterne og affødte samtidig en større spørgelyst blandt de besøgende. Lærerne var engagerede og de bedst tænkelige ambassadører for produktet. Siden har messen stået som en fast udstilling på KMD’s hovedkontor i Ballerup.

 

Facts:

KMD er blandt Danmarks største it- og software virksomheder med afdelinger i København, Aarhus, Odense og Aalborg. Virksomheden udvikler og leverer it-løsninger til kommuner, stat og private virksomheder. KMD koncernen har en årlig omsætning på omkring 4 mia. kr. og har cirka 3. 400 ansatte. 

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Lærer og brochure
Brochure
Closeup
Flyer
Skitse
Rollups

Book et gratis brand- og marketingtjek. Du bliver både inspireret, udfordret og oplyst. Promise!

Skriv kort (eller langt) om dine vigtigste udfordringer med dit brand og din markedsføring. Så kontakter vi dig og aftaler et gratis og uforpligtende møde hos dig eller os. Her vil du få overblik over, hvordan vi helt konkret kan hjælpe dig. Hvor lang tid det vil tage. Og hvad det vil koste.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte