Kunde:

Møblér

Case:

Navn & Logodesign

Opgave type:

  • Logodesign
  • Branding
  • Visuel Identitet

Opgaven:

Won Won  blev i sensommeren 2013 bedt om at udvikle et forslag til et nyt fælles navn og logo til den nye danske møbeldetailkæde, som opstod efter fusionen af Smag & Behag samt Danbo Møbler. Det nye navn og den nye identitet skulle klart og entydigt positionere kæden som Danmarks dygtigste møbelkæde drevet af passionerede møbelfagfolk. Navnet skulle hjælpe til at skabe en intern synkroniseret historiefortælling og positionering af butikkerne – og dermed hjælpe til at strømline og skabe en troværdig rød tråd blandt kædens meget forskellige butikker.

 

Løsningen:

Gennem butiksbesøg, interviews med butiksindehavere, workshop med bestyrelsen samt research på marked, konkurrenter, branche og meget mere fik vi et indgående kenskab til den nye møbelkædes udfordringer og muligheder. Opgaven med at finde et nyt navn til kæden var en udfordrende opgave med mange hensyn. Ud over at finde et navn, som var både relevant, troværdig og differentieret havde kædeledelsen en række ønsker og krav til navnet.

Navnet blev Møblér. Navnet imødekom ikke blot kædens mange krav, det fungerede også i kombination med butikkernes meget forskelligartede lokale navne. Desuden var det også muligt at købe domænet møbler.dk. Endelig understøttede navnet helt naturligt historiefortællingen om, at møbelkædens butikker ejes og betjenes af møbelfagfolk, som er kyndige rådgivere, når der skal møbleres.

Selve logoet blev også designet med et meget enkelt visuelt udtryk. Der er ikke unødvendige visuelle effekter eller ikoner. Navnet står klart og tydeligt frem, med en distinkt detalje, nemlig den lille accenttegn over e’et, der gør hele forskellen i det nye navn, nemlig at der står Møblér.

 

Resultatet:

Det nye navn fik en god modtagelse hos kædens forhandlere og fusionen blev en realitet. I dag pryder navnet og identiteten 40 møbelforretninger rundt i Danmark. Won Won var kun med i skabelsen af navnet og den visuelle identitet til kæden. Eksekveringen af kampagnen i forbindelse med lanceringen af det nye navn blev udført af kædens eksisterende bureau. 

 

Facts:

De to frivillige møbelkæder Danbo og Smag & Behag slog sig sammen i 2014 og blev til én landsdækkende kæde med 40 forretninger.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Flag
Facade
Gamle logoer
Logotype
Logotypes
Bokse
Poser

Har du brug for noget der minder om dette?

Står du overfor en udfordring der minder om den der er løst ovenfor?

Så udfyld formularen og lad os tage et video-møde, hvor vi kan give dig den indledende sparring og de første gode ideer. Det er ganske uforpligtende, helt gratis og tager ikke mere end en halv time.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Jes Ejsing, Direktør

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte