Kunde:

Møblér

Case:

Navn og Logo

Opgave type:

  • Idé- og konceptudvikling
  • Visuel Identitet

I 2014 fusionerede de to møbelkæder Danbo og Smag & Behag, og blev til én landsdækkende kæde med 40 forretninger. Det krævede et nyt fælles navn og en visuel identitet til den nye danske møbeldetailkæde. Som klart og entydigt skulle positionere kæden som Danmarks dygtigste møbelkæde. Drevet af passionerede møbelfagfolk. En udfordring var, at kæden består af mange og meget forskellige butikker. Navnet skulle derfor også biddrage til at skabe en intern synkroniseret historiefortælling og positionering af butikkerne. Med viden, data og indsigt fra bl.a. butiksbesøg, interviews med butiksindehavere og en workshop med bestyrelsen fik vi klarlagt møbelkædens udfordringer og muligheder. Navnet blev Møblér. Et navn, der fungerer i kombination med butikkernes meget forskelligartede lokale navne. Og som understøtter historiefortællingen om, at møbelkædens butikker ejes og betjenes af møbelfagfolk. Af kyndige rådgivere, når der skal møbleres. Et navn, der med logoets enkle visuelle udtryk står klart og tydeligt frem. Med en lille detaljeorienteret finesse - med stor effekt – i form af accenttegnet over e’et. Møblér. Et navn og en visuel identitet, der i dag pryder 40 møbelforretninger rundt omkring i Danmark.

Jes Ejsing
Kontakt:
Jes Ejsing
CEO / Partner
Flag
Facade
Gamle logoer
Logotype
Logotypes
Bokse
Poser

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte