Kunde:

ITW BYG

Case:

Kampagne

Opgave type:

  • Idé og konceptudvikling
  • Visuel identitet

ITW - Illinois Tool Works Inc. har hovedkvarter i Chicago. På verdensplan ejer ITW 825 driftsenheder i 52 lande og har ca. 60.000 ansatte. ITW Construction Products ApS i Middelfart beskæftiger ca. 300 medarbejdere og er en ledende producent af befæstelse med søm og skruer som hovedprodukter. ITW BYG har med kvalitetsbrands som NKT Fasteners, Paslode, Spit og Heller markedets bredeste sortiment af værktøjer, skruer, søm og en række andre fastgørelsesprodukter til professionelle håndværkere. Produkter som bl.a. sælges i over 500 danske byggemarkeder.

Og netop Paslode bad ITW BYG os om at udvikle en kampagne for. Et brand, der blandt håndværkere er kendt som det originale og ultimative gasdrevne skudværktøj. Gasdrevne skudværktøjer har mange fordele. Bl.a. sparer man både tid og energi, da der ikke skal rigges kompressorer og slanger til. Ligesom værktøjet både ergonomisk og sikkerhedsmæssigt er bedre at arbejde med. Det var bl.a. disse budskaber, som skulle være omdrejningspunkt i en kampagne. Der samtidig skulle introducere en banebrydende højteknologisk opdatering og udvidelse af brandets gas-serie. Budskaber som vi omsatte til en opmærksomhedsskabende kampagne i de 500 danske byggemarkeder, hvor værktøjerne sælges. Gasdrevne skudværktøjer – og Paslode specifikt – skulle placeres i håndværkerens bevidsthed. Med ”Gi’ den fuld gas” som kampagne payoff blev der sat fokus på gaskategorien og på Paslode i særdeleshed. Temaet blev gennemgående på alt materiale fra annoncer i fagblade, hyldesvirpere, POS materialer og handouts til kampagnestickers på sømæsker i byggemarkederne. Materialet blev suppleret af flere aktiviteter, herunder en fordelagtig finansieringsmodel og en testkampagne, hvor håndværkeren gratis kunne låne værktøjet i en uge.

Kampagnen gav Paslode en markant øget synlighed i byggemarkederne. Samtidig gav både salgsmaterialer og kampagneaktiviteterne byggemarkedets konsulenter konkrete materialer og sales point at arbejde med ift. målgruppen. ”Gi’ den fuld gas”. 

Helle Pagh
Kontakt:
Helle Pagh
Senior Account Planner
Grafik
Butik
Billedstil
Annonce
Skilt

Hov vent! Inden du smutter ...

Få en gratis "Top 3" over indsatser, I kan gøre for at optimere jeres branding. Lad vores erfarne branding-ekspert tage jeres virksomhed under luppen.

Udfyld formularen og vi fremsender rapporten, gratis og uforpligtende.

Tusind tak for din henvendelse. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt.

Der er desværre sket en fejl, udfyld venligst formularen på ny.

Indtast venligst dine oplysninger for at fortsætte