Brandplatform for erhvervsskole, 2 gymnasier og landbrugsskole med fælles brandidentitet
+ Læs mere
Vi køber alle sammen med øjnene. Ser. Fortolker. Bedømmer. Mærker efter. Og vælger til – eller fra. Derfor er det afgørende for dit brand og dine produkter, at du ikke alene stikker ud og fanger din målgruppes opmærksomhed med en skarp visuel identitet; men at identiteten samtidig sender de helt rigtige signaler. At den fortæller den historie og vækker de følelser, der efterlader målgruppen med det ønskede billede – og gør dit brand til et godt valg. Det rigtige. Og helst det eneste.
Med en gennemtænkt og gennemarbejdet visuel identitet fra Won Won får jeres brand, virksomhed og produkter et unikt og ensartet udtryk. Samtidig får jeres kommunikation et stærkt visuelt fundament, så målgruppen straks genkender jer. Uanset om de møder jer på papir, på gaden, på nettet, på hylden eller et helt femte sted.
Kan du se idéen?
Hent produktarket om Visuel Identitet, og få det fulde overblik over:
· Hvad du får
· Hvordan vi gør
· Hvor lang tid det tager
Brandplatform for erhvervsskole, 2 gymnasier og landbrugsskole med fælles brandidentitet
+ Læs mere
Visuel identitet, brandplatform og lancering
+ Læs mere
Brandplatform, visuel identitet og brandaktivering af webshop med børnetøj
+ Læs mere
Afstøvning af familiedrevet rengøringsbrand gennem ny visuel identitet
+ Læs mere
Idé- og konceptudvikling, visuel identitet og kampagne om astma
+ Læs mere
Visuel identitet til at understøtte fortællingen om det gode og aktive liv tæt på naturen
+ Læs mere
Visuel identitet
+ Læs mere
Komplet visuel identitet til ingeniørfirma
+ Læs mere
”Vi er hos Tøjeksperten rigtig glade for den visuelle stil, som Won Won har skabt. Den signalerer god smag og passer perfekt til vores strategi om kædens fremtid. Der har været stor accept hos forhandlerne og salgstallene viser, at forbrugerne også har taget godt imod det nye look.”
"Vi har fra start valgt at kaste de nødvendige ressourcer i at arbejde sammen med professionelle brandeksperter. Med en frivillig kæde som Qars kræver det en ganske særlig indsigt og empati fra bureauets side at skabe et visuelt udtryk og tone-of-voice, der opfylder de definerede mål – både i forhold til kunderne og på de indre linjer."
"I Varde Kommune havde vi brug for en stærk visuel identitet. Men den skulle ikke være klassisk kommunal. Opgaven var kompleks, fordi vi som kommune på den ene side har behov for at signalere myndighed og troværdighed og på den anden side også vil fortælle, at kommunen er inviterende og uden distance (...)
Vi er super glade for resultatet og meget tilfredse med samarbejde med wonwon."
Visuel identitet. Tyg lige på det begreb. Smager det lidt langhåret og ukonkret? Måske, men ikke desto mindre er det fuldstændig afgørende for, at din virksomhed skiller sig ud i den benhårde konkurrence med andre virksomheder.
Og måske kender du slet ikke begrebet visuel identitet, men kender i stedet til begrebet logo, logodesign eller brand identitet. Kært barn mange navne.
Faktisk er den visuelle identitet summen af en række visuelle elementer, som kendetegner netop din virksomhed. Vi bliver dagligt bombarderet med visuelle indtryk – uanset hvor vi kigger hen. Derfor kræver det noget helt særligt at få folk til at stoppe, vække deres nysgerrighed og fastholde deres opmærksomhed. Formår din visuelle identitet at gøre det, etablerer du en uvurderlig kontakt mellem din virksomhed og din målgruppe. En kontakt, som bliver lagret i målgruppens hukommelse og gør dit brand genkendeligt fremadrettet.
Du kender det sikkert selv fra et møde med en person, der efterlader et ekstra godt førstehåndsindtryk – som attraktiv, som interessant eller måske særligt tillidsfuld. Sådan en person glemmer man ikke lige med det samme. Det gælder også med en virksomheds visuelle identitet. Skiller den sig ud, formidler den virksomhedens værdier og er den appellerende? Så har du lagt fundamentet til genkendelighed og øget mulighederne for at få greb om dine kunder.
Din virksomheds grafiske udtryk skal tale med virksomhedens stemme. Hvem er I? Hvad gør I for jeres kunder? Hvordan gør I? Alle disse fundamentale kendetegn skal kanaliseres ud via den visuelle identitet. Hvordan gør man så det i praksis?
Der er en række elementer som er hjørnestenene i enhver visuel identitet. En af disse hjørnesten er din virksomheds logo. Logoet er hjertet i den visuelle identitet. Et logo skal være unikt, letgenkendeligt, simpelt, tidløst og meget mere. Men vigtigst af alt; det skal formidle DIN historie og DINE værdier. Det skal fange din målgruppe – og fastholde den. Det skal pirre nysgerrigheden og skabe interesse og troværdighed hos modtageren.
Din visuelle identitet skal udstråle professionalisme i alle facetter af virksomhedens ansigt udadtil. Det er uholdbart at have en hel palet af identiteter, der stritter i hver sin retning. Det vil kun skabe forvirring blandt dine interessenter. Du er nødt til at have en klokkeklar og kompromisløs rød tråd. Det gælder både tryksager som:
- Visitkort
- Magasiner
- Annoncer
- Breve
- Brochurer
Men også andre af din virksomheds centrale kommunikationsværktøjer, som fx:
- Profilfilm
- Casefilm
- Direct Mails
- Powerpoint præsentation
Men det gælder i særdeleshed også i hele jeres online tilstedeværelse. Naturligvis på din hjemmeside, der ofte er kundernes første møde med din virksomhed. Det er derfor alfa omega, at også din hjemmeside afspejler virksomhedens værdier og historie gennem det visuelle udtryk. Men også i jeres virksomheds tilstedeværelse på sociale medier og i online annoncering bliver jeres visuelle identitet afgørende for, om jeres målgrupper får øje på jer
…og frem for alt husker jer.
Skal du have det optimale ud af din visuelle identitet, kræver det en rød tråd i alt fra farver til typografi – igen for at øge kendskabsgraden og identifikationen hos modtageren. En rød tråd i din visuelle identitet er ikke alene værdifuld udadtil ved at fange din målgruppes opmærksomhed. Det er også værdifuldt internt i virksomheden i forhold til at skabe en fælles referenceramme og et fælles fundament. Ja, et fælles og synkront selvsyn. Den visuelle identitet skal nemlig også bygge på den interne kultur, så alle arbejder i samme retning. I den forbindelse er det afgørende at have en udførlig designmanual, der sikrer kontinuitet i det grafiske arbejde – både til gavn for arbejdet internt, eller når du benytter dig af eksterne grafiske leverandører.
Det var en lang smøre om visuel identitet. Lyder det uoverskueligt? Så frygt ej. Hos Won Won er vi altid klar til at finde og udforme DIN visuelle identitet. Men vi har brug for din hjælp. Skal vi ramme præcis dine værdier, din historie og din vision skal det ske i et tæt samarbejde. Er du klar til at skifte identitet og fange dine kunder?
Vi garanterer, at processen sammen med os bliver alt andet end langhåret. Vi har prøvet den en del gange før, og derfor har vi simpelt og overskueligt beskrevet processen du skal igennem med os. Det tager ikke mere end fem uger lover vi – og du kan læse om både proces, udbytte og pris i vores produktark, som du kan downloade ovenfor.