01

AALBORG UNIVERSITET

Siden 2017 har vi haft ambitiøse Aalborg Universitet på vores kundeliste efter en bureaukonkurrence, der blev startskuddet til vores udarbejdelse og udfoldelse af rekrutteringskonceptet ”Make it Real”. Sidenhen har vi bl.a. hjulpet til med åbenhus arrangementer, koncepter, film, tekster og nytænkning af studiekataloger.

Aalborg Universitet er et universitet med et særligt fokus på ”Problembaseret Læring”. De studerende på bachelor- såvel som kandidatuddannelserne bruger en stor del af deres studietid på at løse autentiske udfordringer i projektgrupper og typisk i et tæt samarbejde med virksomheder, organisationer og foreninger. Det betyder, at studieprojekterne meget ofte ender med at gøre en mærkbar forskel for en masse mennesker i den virkelige verden - uden for universitetets vægge.

Siden 2017 har vi haft ambitiøse Aalborg Universitet på vores kundeliste efter en bureaukonkurrence, der blev startskuddet til vores udarbejdelse og udfoldelse af rekrutteringskonceptet ”Make it Real”.

Denne opgave bestod i at redesigne Aalborg Universitets studiekatalog. Vi udformede et format, der hjælper læseren på vej. Kataloget kan derfor læses fra start til slut samtidigt med, at de to indstik i kataloget lægger op til, at læseren hurtigt kan springe direkte til specifikt indhold. Idet informationssøgning om uddannelse i høj grad foregår på nettet, er det katalogets opgave at være et inspirerende og informerende supplement i informationssøgningen.”Make it Real"-casene fortæller på inspirerende og autentisk vis om uddannelserne, fremtidsmulighederne og livet på AAU. Mens ”Dit Studievalg” på bedste vis guider læseren.
Design og layout tager kampen op imod kedelige studiekataloger, så det kan være fin og fast inventar på bordet under beslutningsprocessen. 

Sidst i april 2018 udkom branchemagasinet UDKOM (en del af brancheforeningen GRAKOM), hvor de bragte artiklen om AAU's nye studiekatalog "En tryksag der er værd at studere" som en del af artikelserien "VIP: Very Important Print on Very Important Paper to Very Important People".

Læs artiklen her 

AAU02

03

04

07

05

08

06