
Revitalisering af respekteret brand
Danmatic er på vej ud på en ambitiøs vækstrejse, og med i kufferten har de et moderniseret brand, der er klar til nye lande, nye målgrupper og en ny digital virkelighed.
Danmatic udvikler og producerer maskiner til automatiserede bagerier. Når du spiser en fransk hotdog, en kanelgiffel eller et pitabrød, så er det sandsynligvis blevet lavet på en af Danmatics maskiner på et bageri et sted i Europa.
Virksomheden har gennem mere end 25 år opbygget en uforlignelig know-how om automatiseret bagning og opbygget tætte relationer til en solid kundebase. Danmatic er grundlagt af en bager og en ingeniør og netop denne kombination af stor viden om både brød og teknik er fortsat kernen i Danmatic. Brødet definerer teknologien – ikke omvendt.
Klædt på til en vækstrejse
I 2022 vedtog Danmatic en ny og meget ambitiøs vækststrategi, der skal få deres teknologi ud i produktionslinjerne på endnu flere automatiserede bagerier. Det indebærer blandt andet et nyt salgssetup, kontakt til flere forskellige målgrupper og mere digital aktivitet.
For at udleve den nye strategi var det nødvendigt med en revitalisering af Danmatics brand. Virksomheden havde allerede en stærk kerne af ufravigelige værdier, eminente produkter og et godt omdømme hos alle kunder. Men de var ikke vant til at fortælle om det.
Revitalisering af brandet handlede derfor om at holde fast i alt det gode og konceptualisere og forstørre det, så Danmatic kan komme i kontakt med en større målgruppe.




Moving bread forward
Forynget logo til en digital tid
Danmatics logo er blevet nænsomt forynget, så det fungerer på alt fra en lastbil over en skjortekrave til det lille kvadrat, man kendes på i sociale medier.
Et pay off, der lover fremdrift
Danmatics nye pay off lyder: Moving bread forward. Helt konkret bevæger Danmatics maskiner dej og brød fremad i en produktionslinje, og mere abstrakt arbejder Danmatic for at videreudvikle automatiseret bageri gennem innovation og ny teknologi. Moving bread forward er en mission Danmatic deler med sine kunder.
Det blå bånd er den røde tråd
Danmatic var kendt for et markant blåt bånd, der løber hen over de færdige maskiner, så det trak vi ud som et genkendeligt femte element. Det blå bånd fik et design, der leder tanken hen på de blå transportbånd i et automatiseret bageri. I hvert fald hos netop Danmatics målgruppe.






Maskinen er helten
Når man sælger tonstunge maskiner, der ofte fylder lige så meget som en lille bil, kan det være svært at tage sine produkter under armen og vise dem frem for nye kunder.
Derfor indeholder Danmatic brandplatform en række 3D-renderinger af maskinerne. 3D-renderingerne har høj kvalitet, og man tror umiddelbart, at det er et foto. At få sine produkter i konstrueret som 3D-renderinger giver mulighed for at lave fotos fra alle vinkler og endda små film, hvor man bevæger sig rundt om maskinen.






.
Web, salgsmaterialer og … kage
Som en del af moderniseringen fik Danmatic en ny hjemmeside og opdaterede salgsmaterialer.
Det revitaliserede brand blev søsat internt hos Danmatic med blandt andet logo og pay off trykt på en kage. Helt naturligt for en virksomhed, som inderst inde er bagere.
Besøg danmatic.dk


