GRUNDFOS
Opgaven bestod i at skabe en grafisk platform til Grundfos Academy, så de selv kunne opbygge deres online læringsplatform internt.
Grundfos har konstant fokus på at opdatere deres medarbejdere med viden. Grundfos’ eget akademi, Grundfos Academy, udvikler læring til Grundfos’ medarbejdere på globalt plan og kontaktede os med det formål at udvikle en visuel identitet og en værktøjskasse med grafiske elementer til læringsmaterialet ”Salesman’s Backbone”. Backbone-læringsmaterialet er rygradsviden for sælgere i Grundfos, og opgaven bestod i at skabe en grafisk platform til Grundfos Academy, så de selv kunne opbygge deres online læringsplatform internt.
For at gøre kompliceret viden let at afkode, valgte vi at udvikle et koncept i en enkel og ren stil. Læringsmaterialet er opbygget med udgangspunkt i en hjælpende mentor, som i læringsforløbet giver vejledning og gode råd. Derudover indeholder de grafiske elementer et persongalleri med bl.a. en installatør og sælgere samt let afkodelige ikoner til de emner, som medarbejderen skal igennem i læringsforløbet. Inspirerende og let afkodeligt.