01

AARHUS SOM SUNDHEDS
SILICON VALLEY 

Health Innovation Aarhus er et nyt økosystem, der skal sætte Aarhus-området på verdenskortet for sundhedsinnovation. Det kræver en stærk brandidentitet, der kan bruges af mange forskellige aktører
– og i mange forskellige sammenhænge. 

Innovation i sundhedssektoren er både vigtigt og nødvendigt, for at vi kan få mere sundhed for de penge, der er til rådighed. Derfor har stærke kræfter som Aarhus Universitet, Aarhus Universitetshospital, INCUBA, Aarhus Kommune og Region Midtjylland stiftet Health Innovation Aarhus. Med i samarbejdet er også private virksomheder som bl.a. Systematic og Trifork.

Formålet med samarbejdet er at tiltrække endnu flere investeringer, internationale virksomheder, start-ups, studerende, forskere, udviklere og andre fagprofessionelle talenter til Aarhus-området og den midtjyske region. 

 

Aarhus står i forvejen stærkt inden for sundhedsinnovation. 

Won Won har skabt brandplatformen for Health Innovation Aarhus. Opgaven var at skabe en stærk brandidentitet, som aktørerne både kunne bruge sammen og hver for sig i deres egen kommunikation. 

Health Innovation Aarhus brandplatform
– Stærk og enkel identitet
– Fleksibilitet i farver og formater, så logo og grafik kan fungere sammen med forskellige grafiske udtryk hos deltagerne
– Grafisk værktøjskasse, der sikrer ens udtryk i alle sammenhænge

Se mere på: www.hia.dk

Top luft

Top luft (2)

02

03

04

05

KONKRETE VÆRKTØJER
TIL ALLE AKTØRER

Når mange aktører skal støtte op om et samarbejde, skal den grafiske identitet på den ene side være stærk og enkel. På den anden side skal den være så fleksibel, at den ikke kolliderer med virksomhederne og institutionernes egne grafiske udtryk.

Stærkt logo
Health Innovation Aarhus fik derfor et enkelt og genkendeligt logo, som til gengæld kan bruges i forskellige farver alt efter sammenhængen.

Grafisk værktøjskasse
Samtidig fik Health Innovation Aarhus en grafisk værktøjskasse med konkrete værktøjer: logo, typografi, farvekoder og grafiske filer til både film, digitalt og tryk. På den måde kan mange forskellige deltagere i samarbejdet arbejde med brandet uden at udtrykket udvandes eller bruges forkert.

 

Top luft (1) (2)

Top luft (2) (1)

06

07

08

Top luft (1)

.

"Vi har oplevet et gennemarbejdet og solidt design- og brandhåndværk fra Won Won. På bureauet var de hurtige til at fange vores idéer og arbejde videre med det, udfordre os og hele tiden i tæt samarbejde med os som medstifterne af Health Innovation Aarhus.

Det betyder, at vi har fået et stærkt visuelt fundament, som vi med lethed kan videreformidle og forklare til nye i partnerskabet."

 

Pia Wiborg Astrup

Kontorchef, Koncern Bæredygtighed og Sundhedsinnovation, Region Midtylland 

hia.dk
Citat_Pia
Top luft (1) (1)

Top luft (1) (1) (1)

10

11

Top luft (1) (1) (2)

.

"Health Innovation Aarhus er startet fra bunden som et helt nyt partnerskab med offentlig og private aktører, der skal sikre endnu mere international, nationalt, regional og lokal opmærksomhed på og samarbejder omkring sundhedsinnovation i Aarhus-området og hele Region Midtjylland.


Det kræver, at vi som partnerskab har en stærk visuel identitet, og at alle kan se sig selv i den, hvis vi skal lykkes. Hele vejen rundt har vi mødt opbakning til og anerkendelse af det grafiske udtryk, som Health Innovation Aarhus har fået. Det var og er en stærk motor, at der er styr på udtrykket.
"

 

Kim Kofod Hansen

Udviklingsdirektør, Region Midtjylland 

hia.dk
Citat_Kim
Top luft (1) (3)

Top luft (1) (4)

11-Video-BoligViborg-Web