01

HOVEDSTADENS BEREDSKAB

Won Won har hjulpet HBR med en revitalisering af den visuelle identitet. Med et ønske om at skabe mere sammenhæng – men også "albuerum" – i det bredtfavnende brand.

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største kommunale beredskab med næsten 1.000 medarbejdere. Beredskabet passer på hovedstadsområdets 1 mio. borgere døgnet rundt – året rundt. Ved at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.

Foruden akutte brand-, rednings- og ambulanceopgaver spænder beredskabets opgaver sig over brandsikkerhed og forebyggelse, kurser, alarm- og vagtcentral samt en stor mængde serviceopgaver.

Hovedstadens Beredskab er en sammenlægning af brandvæsenerne i Albertslund, Brøndby, Dragør, Frederiksberg, Glostrup, Hvidovre, Rødovre og Københavns kommuner. Med sammenlægningen fulgte udfordringer med brandets visuelle identitet. 

Won Won har hjulpet HBR med en revitalisering af den visuelle identitet. Med et ønske om at skabe mere sammenhæng – men også "albuerum" – i det bredtfavnende brand. Eksempelvis skulle identiteten også favne Ungdomsbrandkorpset, hvis målgruppe er børn og unge i udsatte områder, samt Brandmuseet. Samtidig ønskede HBR et øget kommunikativt fokus på beredskabets forebyggende arbejde, således at myndighedsidentiteten også egner sig til bl.a. informationskampagner – målrettet børn såvel som ældre. 

Top luft

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14

15